patrickenjoyce.reismee.nl

Excursie nr.2: rafting, elephant tracking and visiting waterfalls

Hoi, Het is alweer een poosje geleden en volgens Patrick was het nu echt mijn beurt om een stukje Te schrijven. Meestal deed Patrick dat wanneer ik al heerlijk in bed lag met een goed boek. Weer even terug in de tijd: Zondagochtend zijn we al vroeg opgestaan om te ontbijten. Na het ontbijt kwam keurig netjes optijd het busje eraan rijden. Wij werden al laatste opgehaald wat ook betekende dat we geen keuze meer hadden waar we konden gaan zitten. Patrick had de beste plek! Hij zit prinsheerlijk voorin op de leren pagagierstoel met armleuningen naast onze chauffeur. Ik zat daarentegen strak achter Patrick met links van me een loze ruimte, waar ik zo tussen zou vallen als deze chauffeur het zelfde rijgedrag had als de rest van de thaise chauffeurs, en rechts van me een erg breedzittend Russisch jongentje. De tocht naar Pha Gna zal twee uur duren. Ik had gehoopt de we nog even lekker zouden kunnen slapen. Het jongentje naast mij heeft ongetwijfeld wel heerlijk geslapen hij lag de hele weg strak tegen mij aan. Waardoor ik steeds verder van m'n stoel werd afgeduwd en in dat gat links van mij terecht kwam. Toen we eindelijk het busje uit konden waren we aangekomen bij de 'monkey cave'. Daarbinnen was een prachtige tempel de Suwankuha tempel. Hier liepen overal apen. Nadat we de aapjes wat banaantjes hadden gevoerd hebben we tempel bekeken. Heel indrukwekkend! Na een half uurtje zijn we verder gereden. We gingen nu echt de bergen in. Prachtig wat je dan allemaal om je heen ziet. Overal waren olifanten. We kwamen over een bruggetje gereden, in het watertje ernaast hielden olifanten een heus watergevecht. Fantastisch om te zien. Ook moesten we af een toe eens stoppen omdat er aapjes op de weg zaten. Eenmaal aangekomen op de plek voor de rafting kregen we een zwemvest aangemeten en een helm. We hadden echt geluk want wij mochten met z'n tweeën samen met een instructeur in een boot. Terwijl andere boten propvol werden gestopt. Onze instructeur legde de boot alvast in het water en wij moesten heel voorzichtig er naartoe lopen omdat de stenen heel glad waren. En gelukkig dat we onze helm al op hadden want uiteraard kwam ik al te vallen. Nadat ik snel weer ging staan en m'n best deed te zeggen dat het prima ging deed het natuurlijk hartstikke zeer. Maar kom op we zaten nog niet eens in die boot dus je moet je niet laten kennen dacht ik. Eenmaal in de boot was het direct erg heftig. Ik heb het niet meer kunnen bijhouden hoe vaak ik van de ene kant van de boot naar de andere ben gevlogen maar geloof me het was vaak! Patrick probeerde heel stoer goed mee te peddelen maar nadat ik zo hard voorover viel dat ik ging waterhappen ( m'n voeten had ik onder de touwtjes vastgezet, dit was m'n redding) en Patrick me zo weer terugduwde heb ik de peddel weggelegd en me alleen nog maar stevig vastgehouden. (Tip als je ooit gaat raften smeer dan nooit van te voren je benen in met zonnebrand, omdat dit nat wordt glijd je echt alle kanten op!) Toen voelde ik me eindelijk weer wat veiliger. Patrick vond het helemaal geweldig en riep gelijk dat hij morgen weer wilde! Toen ik dacht dat het spannendste gedeelte van de tocht er wel opzat kwamen we ineens in een verkeerde stroming terecht en gingen ipv linksom, rechtsom een rots heen en recht op de bamboe af. De bamboe kwam tussen mijn zwemvest en drukte keihard tegen m'n ribbenkast aan. Omdat we in de stroming zaten kon ik hem niet meer tegenhouden en heeft Patrick hem moeten afbreken anders was ik gespietst denk ik. Wat een tocht het was heftig maar wel heel gaaf om te doen! Toch vond ik het heel fijn toen we weer veilig aan de kant stonden. Maar dat was maar voor even bleek later. Toen we uit de boot stapten werden we direct begeleid naar de olifanten. We mochten samen op de rug van de olifant zitten. Dit was echter zo hoog en hobbelig dat ik niet zeker wist of ik dit nou echt leuk moest vinden. We gingen gelijk de jungle in! Dat was echt prachtig! Maar jeetje we gingen niet over een padje, nee we gingen zo overal doorheen met naast ons een enorme afgrond! Patrick mocht toen voorop zitten achter de oren van de olifant. Ik bleef lekker 'veilig' achterop.de tocht was echt prachtig maar ook best een beetje spannend. Toen we weer bijna terug waren moesten we nog even bukken om onder de elektriciteitskabels langs te kunnen. Nadat we waren afgestapt mochten we de olifant wat bananen voeren. We waren zelf ook wel hongerig geworden, gelukkig stond er al een echt 'Thais buffet' op ons te wachten. Na het eten werden we naar de Tone Pariwat waterval gebracht. Hier hebben we lekker wat kunnen zwemmen en zijn we beiden van de rots afgesprongen het water in. Later konden we ook nog in een natuursauna gaan. Het was echt een geweldige dag met veel belevenissen. Het weer is hier ook nog steeds goed geweest. Alleen gisteren heeft het 's middags ook wat geregend. Afgelopen nacht heeft het wel heel hard geregend en gestormd. Het weekend willen we graag naar de Phi Phi eilanden gaan of naar De Raya eilanden. We weten het nog niet zo goed. We vermaken ons hier in elk geval nog prima! Liefs, Patrick en Joyce

Reacties

Reacties

Marcella

Leuk dat jij ook een verhaal schrijft Joyce, is eens iets anders dan PJ ;) haha Leuk om te lezen dat jullie beiden zo naar jullie zin hebben. Geniet er nog van! Liefs xxx Cella

Jaap

wat. een geweldige reis maken julie mee, geniet er van groet Jaap

Oma Martha

Wat is het toch mooi dat jullie zo genieten.En wat een beleving als ik alles lees.en wat een ervaring.Maak er wat van Groetjes Oma,xx

Yan

Weer een leuk en spannend reisverslag, jullie zullen moe zijn als je weer thuis bent - maar geniet en de hartelijke groeten

Anneke

Hoi hoi,

Leuk hoor al die belevenissen ! En leuk om te lezen. Stiekem ben ik een beetje " jaloers ", Joyce.....je kent me en weet hoe ik over " op vakantie gaan " denk. Veel plezier verder !!!!

Liefs

Nelleke

Hoi hoi,
Het kan niet op met al die avonturen, bij thuiskomst kunnen jullie er zo een boek van maken, ik kan me voorstellen dat je een beetje angstig was in die boot,
maar prijs je maar gelukkig met zo;n vakantie en de vele indrukken en leuke dingen die jullie beleven.

Nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

veel liefs van mama

Karien

Het lijkt me echt een supervakantie!! Erg leuk dat jullie zoveel meemaken, en voor ons ook echt leuk om jullie verhalen te lezen!!

Xx

Oma Jansen

Leuk om te lezen. Blijf voorzichtig.
Veel liefs van Oma en Gerrit.

Ronny

Het is meegenieten van de bijzondere verhalen die jullie schrijven over de vakantie.Ook het plezier wat jullie hebben is zeker leuk om te horen.Dag lieve schatten.

Ronny

Ik denk dat jullie wel begrijpen ,dat Cees langs is geweest.Daarom reactie op dit reisverhaal. Groetjes en veel liefs XXXX Mama Ronny.

Monique

Hey Patrick en Joyce,

dit is de eerste keer dat ik op deze site kijk.
was het helemaal vergeten, mama wees me er op.
we hebben natuurlijk wel contact via whats app, maar niet zo uitgebreid.
leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien.
jullie vermaken je prima, geniet nog even een weekje en dan zien we elkaar wel weer.

dikke kus Monique
en ook van Arjan, Maarten & Emma natuurlijk.

yan

In een regenachtig Holland kijken we uit naar weer een sfeervol en warm vakantie verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!