patrickenjoyce.reismee.nl

James Bond island (16 augustus 2012)

Goedemiddag voor de mensen in Phuket, goedemorgen voor de mensen in Nederland! Zoals belooft het volgend verhaal gaat over onze eerste dagtrip. Het tripje naar James bond eiland. Het begon eigenlijk de avond ervoor: met het juiste standje vinden die ons het goedkoopst een dagtrip zou aanbieden. En de keuze is echt reuze, op elke hoek van de straat heb je een kraampje met excursies net als massagesalon's, kledingmakers en taxi's. We worden er echt mee dood gegooid. Maar gelukkig Zijn het hier niet zo vervelende en agressieve verkopers als in Spanje, je wordt hier niet de winkel in getrokken. Ze spreken je wel elke keer wanneer je langsloopt aan maar wanneer jij "no thank you" zegt houdt het ook op en wachten ze weer op de volgende toerist met z'n zakken vol geld. Bij ons hotel staat een lief schattig oud vrouwtje die ook elke keer vriendelijk ons aanspreekt en naar ons lacht. En nadat we voor de -tigste keer "no thank you" hadden gezegd tegen het lief schattig oude vrouwtje hadden gezegd hengelde ze ons dit keer binnen en had ze beet. (het blijkt maar weer de aanhouder wint) Maar opeens was het lieve schattige vrouwtje niet zo schattig meer... Ze had schitterende excursies maar ze probeerde ze ons voor de europesche prijzen te verkopen. Toen we haar lieten weten dat wanneer ze ons nu een mooi prijsje zou geven voor de excursie, wij haar niet zouden vergeten wanneer we de volgende keer weer op excursie zouden gaan en dat wij hier 3 weken zouden zijn. Was ze om en gaf ze ons een vriendelijk Thais prijsje voor een hele mooie dagtrip. De volgende dag moesten we er vroeg uit: om 6 uur ging de wekker. Omkleden, lekker rustig en heerlijk ontbijten. Even op nu.nl, kijken wat er zoal in Nederland gebeurt. ( bij jullie is het ook mooi weer... Wij vermaakten onszelf al met het idee dat we goed bruin terug komen en jullie konden laten zien hoe bruin we wel niet waren maar dat zal dus wel mee vallen :D) En daarna omkleden en rugzak inpakken voor onze eerste dagtrip naar James bond island. Zwembroek... Check v Badhanddoek... Check v Zonnebrandcreme Check v Camera en telefoon Check check v v Portemonnee Check v Toen konden we de deur uit en naar de Lobie toe. Eenmaal aangekomen bij de Lobby toch nog even alles dubbel checken en toen was het wachten... Nog even wachten... Ik (Patrick) ben bekend met de uitspraak Brabants kwartiertje, je spreekt wat af b.v. om half 8 ergens te zijn maar half 8 wordt standaard kwart voor 8. Hier hebben ze het Thais 3 kwartiertje, je spreekt om half 8 af maar je wordt pas om kwart over 8 op gehaald. Dus toch begonnen we ons een beetje zorgen te maken... Opeens rijdt er een Toyota busje voor en op de achtergrond hoor je Bob Marley door de speakers van het busje galmen met: three little birds. Don't worry... About a thing. Cause every little thing... Is gonna be allright. Zingt de chauffeur mee en roept opeens 2 person Janson. Yes yes In het prop volle busje zitten we dus eindelijk en Joyce en ik konden eindelijk onze last van onze schouders laten vallen en genieten... want alles zou toch wel goed komen. Het ritje naar de haven was er 1 van samen geknepen billen. Alhoewel je er ook wel aan begint te wennen. Ze geloven hier in reïncarnatie en karma en dat is ook hun stijl van rijden. Komt wel goed schatje. Maar goed... Waar was ik gebleven, in de haven... waar we in groepjes verdeeld werden. Wij kregen beiden een groen touwtje om onze pols geknoopt en waren vanaf nu green Team. We liepen over de pier en stapten op onze boot waar je boven kon zitten of beneden. We zaten lekker in het zonnetje boven op het deck en begonnen te varen. We hadden echt heerlijk weer, de zon scheen volop, alleen alles is zo massaal en toeristisch dat je bijna vergeet om je heen te kijken en te genieten van de natuur want dan kwam er weer een Rus die even voor je langs moest. Of een Japanner vroeg of ik even een foto van hem en z'n vriendin wou maken net als in de film Titanic voor op de boot... Kortom erg toeristisch dit dagtripje. Maar wel erg mooi. Op een gegeven moment stopte onze boot en kwamen er twee grote longtail boten aangevaren die je van mijlen ver aan kon horen komen. Menig vrachtwagenchauffeur met V8 motor zou jaloers zijn! Deze longtails brachten ons naar het jamesbond island waar het krioelde van de toeristen en kraampjes met kettingen armbanden en leuke hebbedingetjes. Wel waren er een paar mooie plekken om foto's te maken. We moesten na een half uurtje weer bij onze longtail zijn. Want dan zouden we weer naar onze boot terug varen om naar een plek te varen om te gaan kanöeen. Het kanöeen was echt prachtig, we gingen door grotten heen en zagen de mooiste kliffen en rotspartijen. Op een gegeven moment gingen we nog naar een eiland wat the monkey island werdt genoemd. De naam zegt het al: aapjes En ja hoor, ze waren er niet altijd maar wij hadden geluk, we konden weer de kanöe in en stonden ineens op een eiland met apen. Foto's komen eraan. Tussendoor hadden we nog een lunch gehad die prima verzorgt was, alleen het viel ons wel op dat iedereen altijd zo bang is om de hond in de pot te vinden. Het leken wel de aapjes die we net daarvoor op de bananen die ze toegeworpen kregen stormden. Maar al met al hadden Joyce en ik ons goed vermaakt. Eenmaal terug in de haven stapten we weer ons toyota-busje in en hadden nog een leuk gesprek met een man en een vrouw die uit Australië kwamen. Het was een geslaagde eerste dagje uit. Hopelijk worden de volgende excursies net zo leuk. Tot het volgend verhaal! Sawatdee krap!

Marcella

"bij jullie is het ook mooi weer... Wij vermaakten onszelf al met het idee dat we goed bruin terug komen en jullie konden laten zien hoe bruin we wel niet waren maar dat zal dus wel mee vallen :D)" hahah Lieve schat je bent altijd al bruiner dan mij geweest dus verheugen jullie daar maar op. Want ik moet gewoon werken dus zo veel zon geniet uren als jullie heb ik hier niet ;) Leuk weer om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Papa en mama zullen al hele maal weg zijn op de foto's die jullie terug nemen! James Bond eiland en Olifanten! hahah en zo hebben jullie vast al heel veel andere mooie momenten waar ik zeer benieuwd naar ben om over te horen/lezen! Geniet nog heerlijk daar en ik wacht af naar het volgende mooie verhaal! Liefs xxx Cella P.s. Jullie huisje mist jullie wel hoor maar er wordt goed voor gezorgd.