patrickenjoyce.reismee.nl

Big buddha

Vandaag begon de dag weer goed. We hadden allebei heerlijk geslapen en maakten ons klaar om te gaan ontbijten. Nadat we weer eens goed ontbeten hadden liepen we hand in hand naar het zwembad. Joyce ging liggen bij het zwembad met een goed boek en ik deed een rondje kata beach. Nadat ik m'n rondje in de brandende zon had gemaakt, namen we samen een verfrissende duik. Dit begint eigenlijk al een beetje routine te worden. Vanaf ons zwembad kijken we uit op een hele grote buddha bovenop een berg en toen we naar James Bond island reden kwamen we al langs deze grote buddha. En hadden we het er al over om die ook eens te gaan bezichtigen. Vandaag was daar een mooie dag voor. Voor ons hotel staat een man die telkens maar weer roept naar ons: TAXI!!! En telkens krijgt hij van ons vriendelijk: 'no thank you' te horen. Tot vandaag. Vandaag zeiden we: how Munch my friend? 1000 bath for big buddha and back. Na wat over en weer getouwtrek kwamen we op een mooi prijsje uit en zaten we in een airconditioned Toyota. (Die zie je hier trouwens ontzettend veel) De heenreis was al schitterend. Toen we aankwamen zette hij ons netjes bij de ingang af en reed zelf naar de parkeerplaats om hier een uur of anderhalf uur op ons te wachten. In de brandende zon om ons weer terug naar ons hotel te brengen. 'Take your time' riep hij ons nog na terwijl wij richting ingang liepen. Big buddha hier stond hij dan een gigantisch grote buddha die overal op Phuket te zien is. Joyce bedekte haar schouders nog even met haar meegenomen sjaal want dit is verplicht. Nadat we de souvenirs winkeltjes voorbij waren gelopen zagen we een podium waar 3 monniken zaten. Hier moesten we onze schoenen uit doen en moesten op onze knieeën naast elkaar gaan zitten om gezegend te worden door één van de monniken. Hier kregen we een mooi gekleurd armbandje van touw en nadat we geld in het hiervoor bestemde mandje hadden gedaan mochten we gaan. Toch wel indrukwekkend. Hierna liepen we naar boven waar de big Buddha stond. Je kon op een tegeltje trouwens een wens schrijven en deze zou dan gebruikt worden bij het afmaken van de buddha. Zodat telkens wanneer je weer eens naar Phuket op vakantie ging, je naar boven naar de big Buddha kon wijzen en kon zeggen: daar heb ik mijn steentje aan bij gedragen. Leuk bedacht al zeg ik het zelf. We stonden boven bij de big Buddha van het uitzicht te genieten en opeens hoor ik een hard gegil naast me. Het was Joyce: een slang!!!! Patrick daar zit een slang!!. En idd er zat een best wel grote vel groene slang maar deze was waarschijnlijk ook zo geschrokken van het gegil, dat hij zich snel 5 meter naar beneden liet vallen en weg was hij. Helaas hier is geen foto van maar gelukkig hebben we hem beiden nog kunnen zien. Na flink wat foto's gemaakt te hebben van het schitterende uitzicht en de vele buddha's die overal stonden, liepen we weer terug naar beneden. We waren weer beneden en na onze naam in het gastenboek geschreven te hebben liepen we weer langs de souvenirs winkeltjes naar de uitgang, waar onze chauffeur genaamd Mike (tenminste dat is z'n toeristen naam. Hij had ook nog een Thaise naam maar die ben ik vergeten op te schrijven. Xi lihuyoung ping zou het wel eens kunnen zijn... Of tsjihang klong. Ik weet het niet meer... Maar toch wel bijzonder dat ze hier vaak meerdere namen hebben.) Netjes een uur op ons had zitten wachten. Hij hieldt netjes de deur voor ons open en vertelde ons op de terugweg dat we links in het vakje van de deur nog enkele brochure's konden vinden die hij graag voor ons wou boeken met korting natuurlijk en dat hij ons dan ook nog wel daar naartoe kon brengen. Het zijn echt goede verkopers hier. We zeiden dat we er nog even over na moesten denken. En vriendelijk als Mike was vertelde hij nog wat over de omgeving. Op de helft van de berg zei ik tegen Joyce: zometeen komen we dat ene restaurantje waar we het op de heenweg ook al over hadden., zullen we vragen of Mike daar nog even wil stoppen? Maar Mike was ons al voor en vroeg aan ons of we even wilden stoppen om wat te eten of te drinken bij dat mooie restaurantje. Daar zaten we dan, Joyce had een cola besteld en ik een ice tea. Een erg Verse en groene ice tea, maar was best lekker en vast heel gezond. (Zie foto's big buddha) En we hadden een schaaltje spring Rolls (loempiatjes) en een schaal met gefrituurde garnalen die hier erg lekker zijn! En we wel vaker bestellen. Toen het eten op was kwamen we nog langs een plek waar je een tocht op de rug van een olifant kon maken. De olifanten een stuk of 8 stonden hier met z'n allen langs de kant van de weg. We konden het weer niet laten en vroegen of Mike de taxi weer even aan de kant van de weg kon zetten. Dit was geen probleem. Fotootjes gemaakt en we konden weer verder. Trouwens, zullen ze hier in Thailand ook tegen elkaar zeggen van: ja hoor, daar komen weer een paar van die europese toeristen met hun camera's die zonodig overal een foto van moeten maken?!?!? We waren weer bij ons hotel, we hadden Mike betaald en bedankt voor de goede service. (kunnen ze in Europa nog wat van leren...)En liepen meteen naar het zwembad om weer even een lekkere duik samen te nemen. Een geslaagde middag. Net voor het eten hebben we nog even onze tweede excursie geboekt. Morgen om 6 uur (01.00 uur nl-tijd) gaat de wekker weer en om 07.30 uur worden we opgehaald en rijden we naar de Suwankuha tempel (2 uur rijden, net boven Phuket) Daarna krijgen we een raftingtraining en gaan we white water raften *Lunchen *Een tocht door de jungle met een olifant maken. *Maken we een flinke wandeling naar tone pariwat waterfalls. *En als afsluiting een kruiden sauna waarna we weer om half 6 naar het hotel gebracht zullen worden. Een dagvullend programma waar wij allebei erg naar uitkijken! Wordt vervolgd....

Yan Yansen

Weer een boeiend en goed geschreven verhaal van jullie belevenissen, pas op straks kom je thuis en hebben julle niet meer te vertellen, weten we alles al, maar blijf het wel doen, wat we kijken er met z'n allen zeker naar uit, een dikke knuffel en kus van ons hier uit het ook tropische Holland ( 23.55 yyr / 23 C ! was 35 C )

Oma Martha

He tweetal Wat hebben jullie toch al veel gezien.En Patrick wat maak jij Prachtige verhalen ik geniet met jullie mee.het is zo boeiend en Joyce niet zo hard gillen ik hoorde het hier helemaal (grapje) zie weer uit naar het Volgend verhaal.Oma xx

Nelleke

Hoi Tropengangers,
Wat hebben jullie al veel beleeft in die korte tijd.
Zulke leuke verhalen, jullie genieten enorm, heerlijk om jullie verhalen te lezen.
Zo houden we ook goed contact.
Hier is het vandaag ruim 26 graden, nog steeds erg warm dus.
De tropische temperaturen hebben we achter ons, dat was heet zeg.

Nog heel veel plezier en we kijken weer uit naar de volgende story.

Liefs mama xxxx