patrickenjoyce.reismee.nl

Perfect!

Wat een heerlijk begin van de vakantie. Reis heen... PERFECT! Het weer... PERFECT! Hotel... PERFECT! Het zou zo een reclame in Nederland kunnen zijn. Maar het begin van deze vakantie voelt wel echt zo... PERFECT! Joyce en ik vertrokken rond half 3 uur rustig richting Düsseldorf we hadden immers vakantie en we zouden lekker rustig beginnen aan onze vakantie. (relaxed) Eenmaal aangekomen op Düsseldorf Airport parkeerden we de auto op P23 en liepen rustig naar het vliegveld. Nadat we waren ingecheckt, we hadden gerust wat later naar het vliegveld kunnen gaan of een kopje koffie meer kunnen drinken onderweg, want nu moesten we nog even wachten voordat we ingecheckt waren. Hebben we een pizza gegeten en wat gedronken voordat we naar onze gate gingen. Ineens springt Joyce op en zegt: dat is het vliegtuig van Erik & Anouk. En loopt naar een gate die met glas omhuld is. En ja hoor, we hadden verschillende poepie bruine mensen onze neus voorbij zien gaan en daar stonden Erik & Anouk ineens die een heerlijke vakantie achter de rug hadden en die ook in Thailand geweest waren. Het was jammer van het glas en we konden helaas niet even een bakkie doen, luisteren naar hun bevindingen en tips van Thailand. Maar aan de andere kant is het ook maar goed dat je onbevooroordeeld Thailand instapt zodat je je eigen oordelen maken kunt. Maar na onze vakantie snel even afspreken want wij zijn erg benieuwd naar jullie vakantie. En vertellen jullie graag de onze. Nadat we bij onze gate aangekomen waren en we gewacht hadden op ons vliegtuig, was het eindelijk zover, we mochten boarden. Het was een prima vlucht. Dankjewel Air Berlin. *Eten en drinken aan boord *ipad's voor je in de stoelleuning * nog een keer drinken * nootjes erbij Het bleef maar komen. We hopen dat de terugreis nog lang niet in zicht is maar weten nu al dat dat een prima reis gaat zijn. En na lang gereisd te hebben via Abu Dhabi eindelijk in Phuket aangekomen waren. Was het inmiddels 18.40 uur (13.40 uur nl-tijd) op maandag de 13 de van Augustus. En moesten we maar een taxi regelen of een tuk tuk naar ons hotel. Dus nadat we onze koffers hadden opgehaald die overigens eerder op de band lagen dan dat wij er waren. wat ik nog nooit had mee gemaakt. (het kan dus wel...) Begon het onderhandelen en omrekenen. Voor 150 baht p.p. konden we in een opgepimpte Toyota busje met lederen luxe stoeltjes en lichten in het busje waar de plaatselijke disco trots op zou zijn geweest naar ons hotel gebracht worden. En terwijl Joyce en ik ons zaten te verwonderen van de goedkope prijs voor de taxi. Stopten we ineens bij een winkeltje en alsof we aan het timesharen waren werdt ons verzocht om uit te stappen en gevraagd of we wilden gaan zitten en luisteren naar wat een geweldige excursies zei ons te bieden hadden. Na vriendelijk uitgelegd te hebben dat we nu nog niet konden beslissen welke excursies we wilden. maar dat we iig.. Wisten dat we bij hun moesten zijn voor de excursies mochten we weer instappen om naar ons hotel gebracht te worden. Verschillende mensen waren al bij hun hotel afgeleverd en op een gegeven moment mochten Joyce en ik ook uitstappen. Allebei moe dat we waren stapten uit en liepen een steegje in en hoorden de taxi snel wegrijden. Hey Joyce dit is pineapple-hotel en geen Alpina hotel. Daar stonden we dus. Of hij verstond ons niet goed en het was een vergissing of hij vond het niet zo leuk dat we geen excursies geboekt hadden en had ons ergens anders afgezet. Daar stonden we dus in de chaos van phuket, waar alles wat een wiel heeft van alle kanten je voorbij komt razen en de 1 nog gekker opgestapeld met van alles en nog wat dan de ander. (foto's volgen) We vroegen bij een winkeltje of hij een taxi kon regelen en daar was de Thaise vriendelijkheid weer terug! Meneer was zijn winkeltje aan het sluiten na een lange dag van hard werken maar nam nog wel de tijd om voor 2 farangen een taxi te regelen en hij zou pas stoppen totdat het hem gelukt was. Deze tuk tuk bracht ons netjes naar ons hotel en wat waren wij blij met onze keuze. We werden ontvangen met een vriendelijke lach en een welkomst drankje. Onze koffers werden naar onze kamer gebracht en er werdt ons uitgelegd hoe de airco en kluis werkten etc. Heel netjes allemaal! De eerste indruk was goed! Onze eerste dag in Nalina phuket was een dag die begon met een goed ontbijt met alles erop en eraan. (heerlijke omeletten die ter plekke gemaakt worden zoals jij ze wil! ;)) Een lekkere duik in het mooie zwembad (ook hier foto's volgen), en een duik in de zee. Bij ons privestrand aangekomen zag je meteen de schoonheid die Thailand te bieden heeft. Kortom het begin is er. En het belooft veel goeds inmiddels heb ik al de lokale Starbucks gevonden voor een kopje 'echte' cappuccino en Joyce haar lokale massagesalon. Ook hier zijn foto's van. Morgen (vandaag) gaan we onze eerste excursie doen. We ontbijten om 06.30 uur en worden om half 8 uur opgehaald om naar het jamesbond eiland te varen. Waar we kunnen zwemmen. Gaan kanöeen door grotten, en heerlijk van de zon kunnen genieten. Kortom een geheel verzorgde dag waar we vast ook weer een heel verhaal over kunnen schrijven. En ook zullen doen. Mensen in NL tot het volgende verhaal, we hopen dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen en hopen en doen ons best om snel foto's online te krijgen. Sawatdee khrap ( tot ziens) Patrick & Joyce

Irene

Hoi Patrick en Joyce,

wat een avontuur dat jullie zijn aangegaan. Hopelijk zijn jullie ondertussen een beetje bijgekomen van de reis en de 'miscommunicatie' met de taxi. :). Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen! Een mooie vakantie verder gewenst. Geniet ervan! Groetjes Irene Hulsebosch

Karien

Erg leuk om jullie avonturen te lezen! We zijn benieuwd naar het volgende... Veel plezier!

oma Martha.

Als OMa aan het lezen is is het net of ik de reis met jullie mee maak.Zoals ik lees gaat het geweldig.Ben een trouwe fan van jullie verhalen.xx

Erik& Anouk

Leuk verhaal! Fijn dat alles PERFECT is! We gaan zeker na de vakantie een keer verhalen uitwisselen! Zijn zo benieuwd naar alle verhalen en foto's. Veel plezier nog!

Yan Yansen

Goed geschreven verhaal!, super dat het jullie zo goed bevalt en tevreden zijn met de uitkomst van de voorbereiding, op de pulledag werd Joyce echter wel gemist, maar onderhandelen over iets doen jullie daar ook wel, geniet en de groeten van ieder uit een inmiddels ook zonnig en warm Hoogeveen

Marcella Jansen

Goed om te lezen dat jullie een PERFECTE Vakantie hebben. Ik zeg geniet er van! Joyce hoe was de massage bij de lokale massagesalon? Ben wel heel benieuwd. Jullie komen vast ontspannen terug.. Geniet ervan maar dat zal wel lukken deze twee weken nog. Goedendag nu zelf nog twee weken, heerlijk! Maak samen maar vele mooie herinneringen! Liefs Xxx Your Dutch Housekeeper ;)Cella

Frank

HeY PJ & Joyce,

hier in Nederland is het nu wat betreft de temparatuur goed, maar het kan natuurlijk niet tippen aan jullie reiservaringen. Leuk om te lezen.

Veel plezier nog!

P.s. is het eten daar taai?